خطای تمپر چیست؟

خطای تمپر ( Tamper )

تمپر شدن دستگاه های کارتخوان سیار جز ارور ها و خطا های رایج کارتخوان های سیار می باشد که هر پذیرنده ای برای یکبار هم که شده با این خطا و ارور مواجه می شود.

تمپر شدن راهی است برای محافطت از دستگاه کارتخوان و حمایت از مشتریان در مقابل نفوذ و دستکاری دستگاه کارتخوان که از طرف سازنده دستگاه کارتخوان به عنوان سیستم امنیتی تعبیه شده است.

خطا تمپر زمانی روی کارتخوان نمایش داده می شود که به هر دلیلی کارتخوان خارج از سرویس باشد.

کلمه تمپر به معنی دستکاری می باشد و رفع تمپری به معنی برطرف کردن عامل دستکاری و جلوگیری از هک شدن و سرقت اطلاعات دستگاه کارتخوان می باشد.

بصورت کلی نمایش خطای تمپر می تواند به دلایل نرم افزاری و سخت افزاری زیر باشد:

۱: باطری داخلی دستگاه به اتمام رسیده است.

۲: سخت افزار کارتخوان در اثر رطوبت ، سرما ، گرما یا گرد و غبار آسیب دیده است.

۳: نرم افزار کارتخوان نیاز به بروز رسانی دارد .

۴: ضربه نامعقول به صفحه کلید کارتخوان

۵: هرگونه تلاش برای نفوذ نرم افزاری و سخت افزاری به کارتخوان و یا هرگونه شل کردن یا بازکردن هر یک از پیچ های دستگاه

۶: اتصال کوتاه به دلیل استفاده از آداپتور کارتخوان نامرغوب و یا نوسانات برقی

۷: هرگونه دستکاری تنظیمات جهت به سرقت بردن اطلاعات داخلی دستگاه

۸: سوختن برد دستگاه

۹: ضربه ، حرارت و رطوبت وارد شده به دستگاه

۱۰: هرگونه آسیب به پرینتر

و…

بر طرف کردن این خطا توسط کاربران عادی  تقریبا غیر ممکن است و صرفا توسط تکنسین های مجاز قابل شناسائی و برطرف شدن است. ممکن است بتوانید خطا را بصورت موقت برطرف کنید ولی این کار مشکل را بصورت کلی برطرف نمی کند .

پس بهتر از به تکنسین های مربوط به تعمیرات دستگاه کارتخوان مراجعه شود و عیب یابی سخت افزاری و نرم افزاری توسط آنها انجام شود و رفع عیب انجام شود.

« تیم فنی آرنیکا کارت برای رفع تمپر شما را یاری میکند »

آیا تضمینی برای تمپر نشدن مجدد دستگاه وجود دارد؟

پاسخ این سوال خیر است . چون تمپر شدن به یک دلیل خاص نیست که با برطرف شدن آن کارتخوان مجددا در وضعیت تمپر قرار نگیرد.

ممکن است دستگاه شما سالانه چندین بار به دلایل مختلف در این وضعیت قرار گیرد و هر بار بر اساس آسیب وارد شده برای شما هزینه های متفاوتی ایجاد نماید.