ولادت حضرت علی و روز پدر

روز پدر روزی است برای بزرگداشت پدرها

در بسیاری کشورها روز پدر ، سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده است . در ایران پیش از انقلاب ، روز 24 اسفند زادروز رضا شاه بر پایهٔ گاهشمار ایرانی روز پدر نامیده می‌شد اما پس از انقلاب اسلامی این روز به زاد روز حضرت علی بن ابی طالب (ع) تغییر یافت .

با اینکه بهشت زیر پای پدران نیست ولی بدون چشمداشت برای ما تلاش می کنند و برای فراهم کردن نیازهای ما زحمت می کشند. آنها تمام طول روز را برای آسایش ما کار می کنند و به تنهایی بار زندگی را بـه دوش می‌ کشند. به نظر من بهشت زیر پای پدران نیست بلکه در دستان پینه بسته آنها است که بی دریغ برای راحتی ما کوشش می کنند. بهشت در نگاه پدران اسـت همان نگاهی که از آن فداکاری، از خودگذشتگی و ایثار می بارد. پدران مانند ابر از وجودشان می کاهند و چون بارانی دلنشین بر سرمان می بارند تا اینکه ما مثل بذر از درون خاک جوانه زده و رشد کنیم. آنها مثل چتر بر سر ما هستند تا از گرما محافظت شویم و در زمان تشنگی مانند بارانی آب گوارا را در وجود ما تزریق می‌کنند. پدران در مواقع سختی اشک نمی ریزند شیون نمی کنند بلکه آرام عرق ریخته و زیر لب آه می کشند. پدران همچون کوهی استوار همیشه برای ما تکیه گاه هستند. همیشه پدران با گذشت بوده و هستند؛ آنها کمر خمیده خود را پشت لبخند پنهان می کنند تا ما غمشان را نبینیم مبادا نارحت شویم.

خلاصه که همیشه پدرها قهرمان زندگی همه ما بچه ها هستند. بیایید مراقب قهرمان های زندگیمان باشیم. آنها برای ما اسطوره هستند. اسطوره های بزرگی کـه در ذهن و قلب ما جایگاه ویژه ای داشته و هرگز از یادمان نمی روند. پدرها فرشته های دلسوزی هستند کـه تنها بال ندارند.